Artikkel on ajakirjanduses ilmuv mitteilukirjanduslik arutlev kirjutis. Ajakirjanduslikul artiklil on pealkiri, sissejuhatav juhtlõik ja ülejäänud tekst. Artikkel sisaldab enamasti uudist, kuid võib olla ka uuriv või kirjeldav (nt olukirjeldus). Artikliga koos avaldatakse fotosid ja infograafikat, mis illustreerivad teksti.
Similar Posts
Reklaamtekst
Reklaamartiklis kasutatakse brändi nime korduvalt ja fookus on reklaamitaval tootel või ettevõttel. Tekst peab väljendama brändi väärtusi. Aitan luua reklaami, mille abil sa turul silma paistad. Töökuulutus on ka reklaam.
Referaat
Referaat on pikema teksti lühiesitlus. See on infot vahendav, kirjeldav või analüüsiv ja selgitav kokkuvõte mõnest pikemast tekstist. Stiil ja sõnavara on asjalik, kasutatakse selget ja täpset sõnastust. Kokkuvõtlik tekst väldib teisejärgulisi üksikasju.
Uudiskiri (e-kiri)
Uudiskirjal peab olema üks keskne eesmärk: panna lugeja midagi tegema. Näiteks külastama kodulehte, registreeruma, saatma päringut vms. Iga sõna uudiskirjas peab sellest eesmärgist lähtuma. Oluline on teada, kes on need inimesed, kellele see on kirjutatud. Kui on teada, kes informatsiooni vajavad ja sellest kasu saavad, siis saab valida õige teema, mille kohta neile teavet jagada,…
Kliendiajakiri
Kliendiajakiri on hea võimalus edastada just sellist sõnumit, nagu ise soovid. Kuid ettevaatust! Kliendiajakiri ei tohiks mingil juhul olla kõigest reklaambuklet, vaid tõepoolest huvitava sisu ja ilusa väljanägemisega lugemismaterjal. Ainult nii täidab ta oma imagoloogilist eesmärki.
Vabanduskiri äripartnerile
Vahel on nii, et äripartnerite vahel või sinul kliendiga lähevad „suusad risti”, juhtub midagi väga ebameeldivat. Sa tahad seda olukorda muuta. Parim on mõistagi kohtuda ja asjast rääkida, aga kui see pole mingil põhjusel võimalik, siis tuleb saata vabanduskiri. Kiri, mis tõepoolest siiralt vabandab, selgitab olukorda ja pakub omalt poolt olukorrale parima lahenduse.
Persoonilugu ehk portreelugu
Persoonilugu avab sügavuti ühe konkreetse inimese maailma: millest ta mõtleb, mida väärtustab, millega tegeleb jms. Tavaliselt on selleks konkreetses valdkonnas tuntud tegija, auväärne inimene. Artikkel on illustreeritud fotodega. Kes on see huvitav inimene, keda sa võiksid näiteks oma järgmises kliendiajakirjas tutvustada?
